Wednesday, October 22, 2008

Orzechowy Tydzien, 10-16.XI.2008

Moi drodzy!

Chcialam Was ponownie zaprosic do wspolnego, orzechowego gotowania. Ja jako rasowa wiewiora smiem twierdzic, ze orzechy sa wciaz niedoceniane w kuchni. A szkoda, bo ich maly dodatek moze zmienic charakter potrawy. Ciekawa jestem takze Waszych orzechowych slodkosci. Szczerze wierze, ze organizowanie takich akcji wspolnego gotowania na dany temat poszerza nasze kulinarne horyzonty :)



Zeszloroczny weekend na prosbe blogowych kucharzy zostal przeksztalcony w tydzien. Mam nadzieje, ze informacji o dacie nie podaje za pozno. Walcze z czasem (a raczej jego brakiem) pewnie tak jak Wy ;) Takze zapraszam do wspolnego orzechowego gotowania od 10 do 16 listopada. Podsumowanie ukaze sie najpozniej 19 listopada. Bardzo prosze o podeslanie maila z linkami do Waszych propozycji na mybestfood@gmail.com, jest juz nas tak duzo, ze chyba nikt nie bylby w stanie samemu wysledzic wszystkich uczestnikow. Z gory bardzo dziekuje :)

Jesli macie ochote przykleic banner, oto kod:



Tu znajdziecie zeszloroczne podsumowanie Orzechowego Weekendu, a tutaj moje zeszloroczne propozycje.

P.S. Warto przypomniec, ze 11 listopada to idealna okazja na wypiek Rogali Marcinskich. Wiem, ze to poznanska tradycja, jednak w zeszlym roku ja rowniez postanowilam swietowac. Wprawdzie zrobilam to z czystej ciekawosci poznania smaku tych slawnych rogali ale juz od pierwszego kesa wiedzialam, ze od tamtego momentu 11 listopada juz zawsze bede poznanianka :) Jesli szukacie przepisu polecam przeze mnie wyprobowany Bajaderki, ktory znajduje sie tutaj.

57 comments:

Majana said...

Elu, ja się zapisuję :)) Orzechy bardzo lubimy, więc mysle,ze uda mi sie coś przygotować z tej okazji. :)) Pobieram bannerek :))Juz się cieszę na wspolne pichcenie!

Tilianara said...

Na mnie też możecie liczyć :) Orzechów mam zawsze pełną półkę w lodówce i cenię je za wszechstronność :)
Dzięki za kulinarną inspirację :)

karolka said...

Jako rodowita poznanianka mam w planie zrobic moje ukochane rogale marcinskie wiec chetnie sie zglaszam do wspolnej zabawy.

Asia said...

Na pewno wezmę udział:) Pozdrawiam:)

kasiac said...

też się dołączę!

Gosia Oczko said...

I ja, i ja! ;)

pozdrówka

margot said...

i ja !

ptasia said...

No, Elu, może wreszcie się zmobilizuję, by kolejny raz spróbować odtworzyć przepis na tort orzechowy babci. Banner zaraz zawiśnie.

skoraq cooks said...

banerek ląduje także na moim blogu i już nie mogę się doczekać :-)

Ela said...

Dziewczyny bardzo sie ciesze. Im nas wiecej tym lepiej :)
Ptasiu ja sie zdecydowanie pisze na przepis Twojej babci, bede czekac niecierpliwie :) Tort orzechowy to jedno z tych wspomnien mojego dziecinstwa, ktore istnieje i jest bardzo mocne, ale nie znam jego zrodla...

Anonymous said...

Ja też się dołączę. :-)
http://pomarancza.blox.pl/html

Małgoś said...

Super Elu! Nie ma, jak dobra i smaczna zabawa! ;-)

Tatter said...

Jej ...Ela, a tak sie martwilas! Zobacz tylko ile masz juz zgloszen :D
Przylaczam sie oczywiscie.

Ela said...

Haha :) no martwilam sie, bo az dwa tygodnie usilowalam sie wyrwac by kupic orzechy na banner. Ale okazuje sie, ze to wcale nie za pozno z czego sie bardzo ciesze :)

ewena said...

Orzechy uwielbiam, więc nie mogę się nie przyłaczyć...:))

Agata Chmielewska (Kurczak) said...

piszesz, ze jesteś ciekawa naszych orzechowych słodkości, a czy można zrobić coś nie słodkiego?

Ela said...

Ago ja przede wszytkim ciesze sie na potrawy wytrawne, bo jak napisalam, uwazam, ze orzechy sa niedocenione w codziennym gotowaniu:) Dla mnie celem takich kulinarnych akcji jest wlasnie nowe sporzenie na zwykle skladniki.

Wiec, kazdy gotuje to co lubi, bo jest tylko jedna zasada: ma byc orzechowo! :)

Anonymous said...

Z wielką chęcią się dołączę, mogę?
Uwielbiam ciasta z orzechami, więc na pewno pokażę coś dobrego ;)

Olasz77 said...

Jak wszyscy to wszyscy ;) Z przyjemnoscia sie przylacze :)

Agata Chmielewska (Kurczak) said...

to się cieszę, bo już sie przestraszyłam, a uwielbiam orzechy

Anonymous said...

W tym roku orzech włoski mocno obrodził, więc i okruszki sie dołączą do tygodnia orzechowego . Pzdr

ptasia said...

Ha, rzecz w tym, że ja też bym chciała odtworzyć smak dzieciństwa, i odtworzyć to słowo klucz, bo babcia już niestety nie żyje, przepis zapisany był, ale przepadł. Każdy członek rodziny zaś pamięta co innego, jeśli chodzi o skład, szczególnie warstwę wierzchnią ;/ Robiłam 1 podejście i blaty tortu się udały, ale z resztą było gorzej...

Ela said...

Ptasiu ja jakby co mam przepis ma mase, ktora moze byc interesujaca. Znalazlam ja w Culinaria Wegry. Wprawdzie tam bardzo duzo przepisow jest bezsensownych, ale ta masa wydaje mi sie calkiem calkiem. Jednak jako calosc to nie byl 'ten' smak, trzeba to dopracowac. Wpisalam kiedys na cina: http://www.cincin.cc/index.php?showtopic=18190&hl=w%EAgierski

Ewelina Majdak said...

Taaaaaak!! :))

atina said...

Bardzo się cieszę na ten tydzień i jak dla mnie mógłby być nawet dłuższy:) Juz przygotowuję listę propozycji:)

Anonymous said...

ja tez na pewno wezmę udział :)
uwielbiam orzechy
dorota20w
http://smakuje.blox.pl

Malta said...

Zgłaszam się!

andzia-35 said...

Przyłączam się do zabawy
www.pysznejedzonko.blox.pl

agata said...

Elu, Twój blog stał się inspiracją do założenia własnego, za co Ci serdecznie dziękuję :)
Fanką orzechów nie jestem, ale mój towarzysz tak, więc pozwól, że przyłączę się do wspólnego pichcenia :)

menra said...

Dołączam do orzechowej akcji!Pyszny pomysł, pozdrawiam:)

Bea said...

Oczywiscie i ja sie zglaszam obowiazkowo! :)

anooshka said...

Jako blogowa nowicjuszka, ale zapalona wiewiorka, zglaszam sie i ja :)

Ela said...

Ale nas duzo! :) Juz sie nie moge doczekac Waszych propozycji! A szczegolnie cieplo witam 'nowicjuszy'! :)

Karolina Beaudet said...

Nawet nie wiesz, Elu, jak bardzo mnie ucieszył ten orzechowy tydzień. Orzechy jadam wręcz nałogowo, więc bardzo chętnie się przyłączę. Pozdrawiam!!!

Anonymous said...

Poszperam w przepisach i jeśli coś upichcę dam znać - czasu mam niewiele ale może się uda :) Pozdr. Patka

Anonymous said...

Ja też przyłączam się do orzechowej zabawy. Uwielbiam orzechy i mam trochę przepisów.
Pozdrawiam Pela
http://smakiprzysmaki.blox.pl
PS Pierwszy raz wpisuję się tutaj, więc po kilku nieudanych próbach zostałam anonimem

Ela said...

Ale nas duzo! Wstyd sie przyznac ale ja nawet nie wiedzialam, ze az tyle nas jest :)

Pelu nie rozumiem skad te trudnosci, bo nie mam zadnej moderacji przy komentarzach... :(

Unknown said...

ja też maiłam kłopot ... może teraz wyjdzie

Waniliowa Chmurka said...

Ja także się zapisuję:)
Mam nadzieje,że uda mi się coś wspaniałego wyczarować;)

A. said...

ja też się chętnie przyłączę - chociaż nie obiecuję :) zobaczymy na ile czas pozwoli :)
pozdrawiam

Gospodarna narzeczona said...

Zapisuję się na listę orzechowych kuchareczek. Pozdrawiam

Agata said...

ojej, chrzciny, mase gosci i gotowania. Zdecydowanie musze cos wykombinowac orzechowego. Ze zdjeciami bedzie problem bo wszyscy "moi" sa bardzo zarloczni:))))trzymajcie kciuki!

Ela said...

:) Wszytskich serdecznie zapraszam :)

Anonymous said...

Ja też się przyłączam do orzechowego gotowania :)

Pozdrawiam An
http://chatkawogrodzie.blox.pl/html

Anonymous said...

Witaj :)
Ja również chętnie dołączę do zabawy :) Uwielbiam orzechy i goszczą na moim stole bardzo często w rożnych formach. Więc w listopadzie tym bardziej, że będzie ku temu tak fajna okazja!
Pozdrawiam serdecznie
Olga Smile

Anonymous said...

I ja się przyłączam ;)! Co prawda, miałam już jutro wstawić przepis na rogale marcińskie, ale w takim razie zrobię to w poniedziałek ;), w końcu 11 to i tak dopiero wtorek.
Pozdrawiam ;).
www.mysweets.blox.pl

Anonymous said...

Z wielką przyjemnością przygotuje coś orzechowego :)Pozdrawiam.

Anonymous said...

Przyłączam się z przyjemnością!

Gosia said...

I ja rowniez ,jesli mozna ,sie przylacze :),czy wystarczy,ze na koniec tygodnia sie przesle maila z propozycjami do Orzechowego Tygodnia???:)

Ela said...

Bardzo sie ciesze:) Tak sie tylko zastanawiam ile bede potrzebowac czasu na wyprobowanie choc czesci Waszych propozycji :)

Tak, bardzo prosze o przeslanie maila na koniec tygodnia. Dzieki temu nikogo nie przeocze w podsumowaniu :)

abbra said...

Elu , ja również dołączam do Orzechowego Tygodnia :)

Anonymous said...

Dołączam do zabawy również i ja :) Pozdrawiam :)

Anonymous said...

Też chętnie przyłączę się do Orzechowego Tygodnia.
Makneta

Anonymous said...

Ja już się dołączyłam do zabawy :)
Orzechy to bardzo wdzięczny temat kulinarny.
Pozdrowienia
Ola

Anonymous said...

I ja dołączę się bardzo chętnie - to moja druga wspólna impreza z Wami ale napewno nie ostatnia.

Umm Hurajra said...

ja tez sie chetnie przylacze :)

Ola said...

ja też się dołączyłam do orzechowego tygodnia :)
Orzechy uwielbiam :)
Pozdrawiam !