Tuesday, December 22, 2009

Zyczenia i prezenty / Auguri e regali

Nie wiem zupelnie kiedy i jak minal ostani czas, moj kalendarz byl wypelniony po brzegi. Teraz jednak jest czas odpoczynku. U Mamy i Taty. W moim domu nie ma swiatecznej goraczki, nie ma wielkiego pucowania domu, nie ma ogromnych zakupow, nie ma wielkiego gotowania. Bo wazniejszy jest spacer, gilgotki i wspolnie spedzony czas (jesli zobaczycie kogos kto gra w berka we wroclawskim rynku to na pewno my!;)
Dla mnie swieta to obrazy, ktore zapisuje sobie w glowie na lata, a ze pamiec plata figle cierpie bardzo. Chcialabym zapisac je na zdjeciu ale nie umiem, zamiast ustawiac aparat wole chlonac kazde sekunde moimi oczami. Z tych ostatnich to moj Tata, ktory gotuje kapuste w wielkim garze uzbrojony w narciarskie buty (nowe, trzeba rozchodzic ;); Hania, ktora szepcze mi na ucho, ze nie wie jak to jest z tym Swietym Mikolajem (ma pewne podejrzenia, bo widziala u rodzicow w biurze papier do pakowania prezentow taki sam jak byl zeszlym roku); Mama moja ukochana, ktora tak poprawia ubrana juz choinke, ze wszystkie swiatelka nagle gasna, na zawsze... :)

Dlatego chcialabym zyczyc Wam, by te swieta byly cieple i rodzinne, pelne odpoczynku i milych slow i pelne tych 'obrazow', ktore bedzie nosic w sobie na zawsze:)


A gdyby Mikolaj przyniosl Wam rozgi to mam cos na pocieszenie;). Pomysl (a raczej zyczenie) wyszedl od mojej przyjaciolki, ktora zazadala sobie na swieta kalendarza ze zdjeciami i z przepisami z bloga. Bylam sceptycznie nastawiona do pomyslu, ale troche pobawilam i oto efekt. Takie kalendarze dostana wszyscy moi najblizsi, a ze blogowi czytelnicy tez sa mi bliscy dlatego postanowilam dac tez go na blog, dla Was.



Jeszcze pare slow o samym kalendarzu. Znalazly sie w nim przepisy i takie co bardzo czesto pojawiaja sie na naszym stole, oraz te wyprobowane w tym roku, ktore wyjatkowo zdobyly moje/nasze podniebienia. Wybor ten wiec jest bardzo subiektywny. Gdyby ktos byl zainteresowany sciagnieciem to mniejsza wersja jest idealna do wydrukowania w formacie A4 na domowej drukarce. Gdy rozwiaze problem wielkosci dokumentu, dodana zostanie tez wersja wieksza, idealna do formatu A3 (ja drukowalam na grubym papierze 150m/g). Dziekuje Polu za wsparcie i pomoc w dodaniu kalendarza na blog w formacie pdf:*

Kalendarz 2010 mozna sciagnac TUTAJ

I jeszcze maly konkurs. Wsrod osob, ktore zostawia komentarz pod tym postem (do 10 stycznia), zostanie rozlosowanych 5 kalendarzy w formacie A3.

Wesolych Swiat!!!

---------------------

I preparativi per la Viglia di Natale procedono a pieno regime. Sì, perché noi festeggiamo la sera del 24. Ci sediamo a tavola quando appare la prima stella (si fa per dire... ;-), in tavola sono pronte 12 portate di magro e la cena inizia con lo spezzare l'ostia benedetta facendosi gli auguri. Dopo cena... regali!!!

Ma un regalino a voi lo faccio già ora... :) A richiesta di una mia cara amica, ho preparato un calendario 2010, e ho deciso che lo riceveranno tutti i miei amici. E lo siete anche voi :) Il calendario si scarica QUI.

In più, tra tutti coloro che entro il 10 gennaio lasceranno un commento sotto questo post, saranno estratte 5 persone che riceveranno a casa il calendario in formato A3, stampato su carta buona.

Vi voglio fare gli Auguri di un Natale davvero speciale, pieno di persone care, bellissime parole, e 'immagini' che porterete nel vostro cuore per tutta la vita... Buon Natale!!!

55 comments:

Gosia said...

Ojojoj,ale TAKI kalendarz,to marzenie!!!! piekne zdjecia,zreszta,jak zwykle u Ciebie :)
Tobie i Twoim najblizszym zycze rowniez pieknych ,zdrowych i radosnych Swiat!!!!!
Pozdrawiam cieplutko :)

Mimmi said...

Non ho capito niente (ma niente niente!) di quello che hai scritto, ma ne immagino il significato :-)
Buone feste e buon (buonissimo!) 2010!

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Elu Droga, wszystkiego najlepszego! Dla Ciebie i rodziców :) Zdrowia i spełnienia marzeń. I jak najwięcej zabaw w berka :)

Ściskam :*

PS
"Tata, który gotuje kapustę w wielkim garze uzbrojony w narciarskie buty" :D

Ostatnio przeglądałam zdjęcia z naszej pierwszej Wigilii w ruinie. Na jednym z nich jest nasz przyjaciel, stateczny manager z trójką dzieci i najwspanialszą żona na świecie, moją drogą przyjaciółką. Szatkuje cebule do śledzi uzbrojony w narciarskie gogle :D

Kocham takie chwile!

Małgoś said...

Elu, doprawdy, zadałaś sobie trochę trudu, ale efekt wspaniały! Obejrzałam cały kalendarz, strona po stronie i jestem pod wielkim wrażeniem! :) Pomysł na świąteczny prezent - świetny! :)
Elu, życzę Ci, by ten świąteczny czas spędzony z rodziną przyniósł Ci wiele radości. Ślę świąteczne ucałowania! :*

aklat said...

Wesołych Świąt :) a pomysł na kalendarz jest wspaniały, z checią znalazłabym taki prezent pod choinką :-)

Patrycja said...

Wzruszyłam się tym postem.
Pięknie opisałaś dom, emocje, Najbliższych. Takich Świąt i ja bym sobie życzyła.
Wszystkiego najlepszego w te Święta!

P.S. A kalendarz jest cudny!

Gospodarna narzeczona said...

Świetny pomysł. Zdolniacha. Ja to nawet taki bym kupiła, lubię mieć kulinarne kalendarze w kuchni. Najlepsze życzenia świąteczne.
GN

Leszczynka said...

Oglądnęłam Twój kalendarz - po prostu piękny. Zgadzam się z Gospodarną narzeczoną - też mogłabym taki sobie kupić.
Przyznam jeszcze, że rozczuliła mnie mama poprawiająca choinkę tak, "ze wszystkie swiatelka nagle gasna, na zawsze..." :) Urocze!
Pozdrawiam serdecznie i życzę spokojnych, rodzinnych Świąt!

Ewelina Majdak said...

Zostawiam komentarz bo chce dostac Twoj cudny kalendarz :))))))
Ela niech Wam bedzie dobrze, cieplo i rodzinnie :* Zawsze!
I do szybkiego zobaczenia :*

Agata said...

Nie mogę się powstrzymać i nie skomentowac tak pięknego dzieła! Gratuluje wykonania i świetnego pomysłu!

Ruda Wiewióra said...
This comment has been removed by the author.
Ruda Wiewióra said...

i ja myślę, że właśnie o to chodzi w świętach, by pobyć po prostu z Najważniejszymi
uwielbiam kalendarze, a Twój jest piękny :) ( a jeszcze nie zaopatrzyłam się w ten na 2010) :)

poczekam z drukowaniem do 10 stycznia :D

viridianka said...

a u mnie jak Tata kiedyś kroił cebulę to miał gogle narciarskie :D

Wesołych, spokojnych, rodzinnych Świąt Ci życzę

a kalendarz jest przecudny, już mi się marzy na zielonej ścianie hi hi :D

Hanna Mi said...

Dziękuję. :-) Tobie też życze samych miluchnych chwil, które miło będzie wspominać.. :-)

Cudny kaneldarz. Moim ulubionym miesiącem jest chyba maj... Ach maj! :-)

Krokodyl said...

To dobra przyjaciółka, z takim marzeniem o prezencie. :-)

Zrobiło mi sie przyjemnie, jak o tym przecytałam, jak zobaczyłam przygotowany przez Ciebie kalendarz. Piękny prezent. :-)
Dobrych Świąt. :-)

Kasia said...

Smakowity pomysł z tym kalendarzem:) Wesołych Świąt!

ewelajna Korniowska said...

Mnie też wzruszył Tata. Cudowne te WSPÓLNE chwile. Wszyscy robią to, co robić trzeba a do tego świetnie się bawią. Przytuliłabym Was Wszystkich mocno...

Pomysł Przyjaciółki rewelacja...! Ja zrobiłam taki mamie pod choinkę ze zdjęciami z jej ogrodu, który fotografuje namiętnie w e wszystkich fazach.

Pozdrawiam Cię ciepło i już bardzo przedświątecznie :)

atina said...

Elu zdrowych i pogodnych Świąt oraz dużo radości w Nowym Roku dla Ciebie i Twoich bliskich :)

kalendarz jest cudowny!

Ewelosa said...

Witaj Elu
Piekny kalendarz - ja bardzo lubie dawać i dostawac takie ręczne hand made i nie ważne czy to jest ciasto czy jakiś dodatek kulinarny czy pocztówki.
Wszzystko cieszy ogromnie :)

A korzystając z okazji zyczę Tobie zdrowych i pogodnych świąt, bez bolącego brzucha od przejedzenia i aby nadchodzacy rok był lepszy od poprzedniego.

Ewelosa

bagietk said...

:)podobny pomysł na kaelndarz dostałam od "Mikołaja" - przyszłego męża. Tylko, że on zamówił taki z naszymi zdjęciami. wiem ile taka rzecz radosci sprawia :))

pozdrawiam i Wesołych zyczę :D

Majana said...

Elu zyczę Tobie i Twojej Rodzinie pieknych, magicznych pełnych ciepła Świąt Bożego Narodzenia!:))
Kalendarz jest przepiękny!:)
Napracowałaś się, sliczny.

Ściskam ciepło:***

Anonymous said...

Swietny pomysl z kalendarzem :) Chetnie bym taki przygarnela.
Wesolych Swiat :)

Delirium said...

Piękny kalendarz! Czuję że większość przepisów zostanie prędzej czy później wypróbowana :)
Wesołych świąt i dalszych sukcesów kulinarnych!

margot said...

Elcia, kochana , jaki piękny ten kalendarz, ach jaka z ciebie zdolna osoba wiesz ****
Spełnienia marzeń życzę

buruuberii said...

Ela, cudnie napisane - gilgotki i tata w butach narciarskich mieszajacy kapuche - piekna sprawa, oj nie lubie nadmiernego przedswiatecznego szalenstwa, ale zwykle tak u moich jest...

sciskam Cie mocno na dobre swieta ;-)
:*

Liska said...

Wszystkiego najlepszego Elu :)
Zdrowych i wesołych świąt!
Pomysł na kalendarz - piękny.

Ania said...

Piękne życzenia, piękny kalendarz :) Wszystkiego dobrego dla Ciebie i całej rodziny.
U nas też bardzo rodzinnie, czas na bycie razem.

Bea said...

Wesolych Swiat Elu! Prawdziwie rodzinnych, cieplych i radosnych!

Pozdrawiam serdecznie! :*

kma1982 said...

świetny pomysł z tymi kalendarzami :)

abbra said...

Elu - życzę Ci zdrowych , pogodnych, rodzinnych świąt Bożego Narodzenia!!!

Gosia Oczko said...

Rozpieszczasz nas razem z Polencją :))))

Cudownych świąt Elu! :)

Zula said...

Zdrowych, pogodnych Świąt Bożego Narodzenia :)

Edyta said...

Wspaniały pomysł z tym kalendarzem :)
Wybrałaś piękne zdjęcia.

Pela said...

Kalendarz piękny - już go widzę na ścianie w mojej kuchni.
Zawsze mam kalendarze u siebie (nie wyobrażam sobie ich braku)
Wesołych Świąt!

misbasia said...

Niezwykłe cudeńko Ci wyszło! Gratuluję realizacj pomysłu i pozdrawiam :)

meringhe said...

Che splendida idea questo calendario...anche io volevo farlo ma il mio blog è piuttosto giovane e pensavo di non avere abbatanza materiale, quindi mi sa che per quest'anno si appenderà il tuo che fa di certo la sua figura!
Buon proseguimento di feste
a presto

sara

Unknown said...

kalendarz piękny, szukałam jakiegos kulinarnego kalendarza podczas kompletowania prezentów i ten jest zdecydowanie najlepszy, z tych ktore widzialam:) Wszytkiego dobrego w nowym roku!

Pinos said...

W tym roku to ja tak poprawiłam ozdoby, że światełka zgasły... A przecież w ogóle nie dotykałam lampek! Wszystkiego najlepszego, i wieeeeelu wspomnień.

Monika said...

Takie prezenty są najpiękniejsze - wspaniały kalendarz :)
A opowieść o Świętach - genialna :)
Pozdrawiam ciepło i, choć Święta już minęły - życzę poświątecznie wszystkiego dobrego :)))

Anonymous said...

Ela Auguroni di cuore...

marghe said...

A ja się dopiszę poświątecznie :)
Wszyskiego Naj

beata lipov said...

Piękny kalendarz Ci wyszedł. Pozdrawiam serdecznie.

Majana said...

Szczęśliwego Nowego Roku Elu!:)

nina007 said...

Elu życzę Ci niezapomnianego sylwestra oraz spełnienia noworocznych marzeń !!

Waniliowa Chmurka said...

Kochana kalendarz perfekt!:)
Pozdrawiam i życzę samych szczęśliwości w Nowym Roku:*
BUziak!

Monique said...

Pozwoliłam sobie go ściągnąć, choć do twojego bloga zaglądam dopiero od niedawna.Życze nowych 365 pomysłów kulinarnych w 2010 roku!
Pozdrawiam serdecznie
Monika

Nika said...

ohhhhh i ahhhh :) Twój blog jest po prostu nieziemski!!!! przepisy rewelacyjne a zdjęcia boskie, aż chce się wyciągnąć rękę po te pyszności :) no i jeszcze ten język włoski...rozpłynęłam się :) jesteś już na liście moich ulubionych blogów! w pierwszej dwójce! wszystkiego dobrego w Nowym ROku!

kozica_górska said...

Szukałam niedawno kalendarza kulinarnego do kuchni i przysięgam, że tak pięknego nie znalazłam. Gratuluję pomysłu i życzę wszystkiego dobrego w 2010Roku:*

Anonymous said...

W żaden sposób nie udaje mi się wydrukować owego kalendarza, ani nawet pojedynczej kartki, a tak bardzo chciałabym przyrządzić wołowinę z marca 2010. Czy mogę prosić o umieszczenie przepisu na blogu, może tak uda mi się wreszcie go posiąść? :)

Ela said...

Kochani,

dziekuje Wam za wszystkie piekne zyczenia i pochwaly. Nawet nie wiecie ile dla mnie znacza! Z niecierpliwoscia czekam kiedy bede mogla wrocic do blogowania.

Anonimie przepis pojawi sie juz wkrotce, ale jesli nie chcesz czekac, to kalendarz trzeba sciagnac na wlasny komputer i wtedy bez trudu da sie wydrukowac strone z przepisem.

Ragazze grazie mille per i auguri!

Anonymous said...

No właśnie chodzi o to, że nawet po ściągnięciu na komputer nie mogę wydrukować strony :/ Poczekać więc muszę na ten apetyczny przepis na blogu. Pozdrawiam ciepło.

carissima said...

Mhmmm kalendarz wygląda smakowicie!!! Pozdrawiam

K. said...

Och, nie bede Cie oszukiwac - po prostu chce sobie dac szanse na ten piekny kalendarz :D

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku !

muffingirl said...

Wlasnie dzis wyczytalam, ze do dzis mozna zostawic kalendarzowy komentarz. Coz, kalendarz wygla przepieknie i na pewno bylby ozdoba mojej kuchni, ale co bedzi.. zobaczymy. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku Elu i duuuzo zdrowia :) Pozdrawiam bardzo serdecznie - muffingirl